obalam 14 mitów o youtube

OBALAM 14 MITÓW O YOUTUBE ❌ cz.2

MIT 8. TRZEBA ROBIĆ TO, CO SIĘ KOCHA 💔

Odniosłem sukces w dziedzinach, które nigdy mnie nie jarały, albo z którymi nie miałem do czynienia. Prowadzę międzynarodową firmę kosmetyczną mimo tego, że  moją pasją nie była kosmetologia, a na samym początku nie wiedziałem czym różni się eyeliner od mascary. Kanał z szumami do usypiania dzieci założyłem nie będąc jeszcze rodzicem. 

Tematyka moich biznesów mnie nie jara, ale biznes za to tak. Rozwijanie projektów i biznesów to jest to, co mnie nakręca i motywuje. Dlatego warto wybrać biznes, który ma potencjał i szansę na rozwój. Lepiej rosnąć na fali w rozwojowej branży, której trzeba nauczyć się od podstaw, niż bić się o udział w kurczącym się i mocno obleganym rynku, o którym wiemy wszystko i który znamy od podszewki.

MIT 9. NAJWAŻNIEJSZY JEST ORYGINALNY POMYSŁ ABY ZAISTNIEĆ NA YOUTUBE 💡

Nie musisz zakładać kanału, jakiego jeszcze nie ma. Możesz zwyciężyć nie oryginalnością, ale konsekwencją i regularnością.

Pomysły są powszechnym towarem. Wprowadzanie ich w życie nie jest.

Michael Dell

Nie byłem pierwszym, który wpadł na pomysł dodania filmu z szumem suszarki do włosów. Nie popisałem się oryginalnością przy zakładaniu kanału z muzyką relaksacyjną, piosenkami dla dzieci, czy kanału edukacyjnego o Youtube. Jednak założenie kanału to mały pikuś. Najważniejsze jest to, czego nie widać – “Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – SEO, pozycjonowanie – to jest to, co pracuje na Twój sukces. Skup się na opisach, tagach, klikalnej miniaturze. Analizuj konkurencję. Załóż stronę, bloga. Linkuj swoje filmy. Działaj prężnie nad tym, co pomoże Ci wybić Twój film i kanał. To czy podobny content jest już na Youtube, czy też nie, nie jest kluczowe. Najważniejsze są fundamenty Twoich filmów, a nie oryginalny pomysł.

MIT 10. MUSISZ BYĆ LEPSZY OD INNYCH 🥇

Do założenia kanału Golden Sunset z muzyką relaksacyjną zainspirował mnie kanał Yellow Brick Cinema. Kojąca muzyka, duża społeczność, miliardy wyświetleń. Postanowiłem, że założę swój własny kanał z muzyką na wzór YBC. Już na samym starcie miałem świadomość, że mam znikome szanse na prześcignięcie pierwowzoru. Zresztą Youtube to nie wyścigi. 

Teraz wiem, że kanał mi wyszedł elegancki i że robimy dobrą robotę. Wiele osób pisało o tym, jak moja muzyka pomaga im się uspokoić, wyciszyć, poradzić sobie ze stresem, a nawet… pokonać depresję! Dlatego na takich utworach się skupiłem. Produkuję filmy dla osób, które borykają się z różnego rodzaju problemami, a moja muzyka jest dla nich ukojeniem.

Jeżeli jednak pragniesz być numerem jeden to bądź, ale w swojej własnej podkategorii 🙂

Dla przykładu, rzuć okiem na kanał o diecie ketogenicznej, Ketokocur.

On nigdy nie będzie najpopularniejszym kanałem dietetycznym, ponieważ jest niszowy. Gdyby działał w branży edukacji treningowej lub dietetyki standardowej to byłby kolejnym kanałem. Ketokocur specjalizuje się w jednej, konkretnej, mało popularnej diecie – ketogenicznej. Dzięki temu, że stworzył dla siebie nową podkategorię, z odległego uczestnika wyścigu osiągnął numer jeden dla ketogeników. 

Można być pierwszym na wiele różnych sposobów, wystarczy użyć wyobraźni.

MIT 11. NA YOUTUBE TRZEBA ROBIĆ VIRALE 😵

Nie musisz robić virali i absolutnie się na nich nie skupiaj. Stworzenie virala nie jest proste. Mi udało się zrobić tylko jednego w całej mojej Youtubowej karierze 😉 

Był to viral na kanale mojej firmy kosmetycznej “Noble Lashes” z kropelką do tworzenia kępki rzęs 👇

Pamiętaj! Na Youtube działa zasada Pareto, czyli 80% przychodu z reklam generuje 20% najmocniejszych filmów. Najlepsze filmy będą generować znaczną część Twojego zarobku, natomiast reszta będzie stanowić tło. Jednak na każdym filmie powinieneś skupiać się tak samo, dbać o to, aby był wysoko pozycjonowany i jak najlepszy. Raz stworzysz hita, a raz nie. Tak wygląda Youtubowe życie 😉

MIT 12. MOŻNA SWOBODNIE UŻYWAĆ CONTENTU CREATIVE COMMONS 🕵️‍♂️

Używam contentu creative commons z darmowej biblioteki Youtuba i tylko stąd 👇

Freehttps://www.youtube.com/audiolibrary/music?ar=1603452056080&nv=1

Mogę pobrać muzykę czy efekty dźwiękowe do swoich filmów “ze spokojną głową” i bez obawy o prawa autorskie. Nie korzystam i nie zachęcam Cię do pobierania i korzystania z filmów oznaczonych jako Creative Commons dostępnych w internecie. Nigdy nie masz pewności, czy są one faktycznie pobrane z dobrego źródła i czy możesz w pełni legalnie wykorzystać je na swoim kanale. Obawiałbym się sytuacji, że obudzę się z kilkunastoma skargami o prawa autorskie i … z ręką w nocniku.  

Lepszą opcją będzie wykupienie obrazów, wideo czy muzyki. Najpopularniejszymi i sprawdzonymi stronami są: https://www.shutterstock.com/, https://stock.adobe.com. Trochę zapłacisz, ale wyeliminujesz ryzyko.

Jednak istnieją również darmowe strony do pobrania zdjęć, lub wideo, m.in.: https://pixabay.com, https://www.pexels.com.

Zapraszam Cię również do poznania darmowych narzędzi dla Youtubera, które z pewnością Ci się przydadzą -> KLIKNIJ

MIT 13. KANAŁU YOUTUBE NIE DA SIĘ POPSUĆ 🔨

Kanał Youtube można popsuć, w dodatku jest to bardzo proste. Jak najłatwiej to zrobić? Jeżeli założysz np. kanał sportowy, ale przyjdzie Ci do głowy stwierdzenie “Dla każdego coś dobrego” i zaczniesz uploadować filmy kulinarne, polityczne, plastyczne, o naprawieniu zamku w drzwiach czy jak usunąć gołębie gniazdo, to nie zdziw się jak Twoje zasięgi zaczną spadać. Zazwyczaj kanały są tematyczne i tego się trzymajmy. Co za dużo, to niezdrowo – sprawdza się również w przypadku Youtuba :). Algorytm wyłapie to, że widz wchodzi na Twój kanał na kilka sekund i widząc niespójne treści szybko wychodzi. To działa na Twoją niekorzyść. Skup się tylko na jednym temacie głównym i tego się trzymaj 🙂 Tym sposobem stworzysz swoją Youtubową społeczność o określonych preferencjach 🙂

MIT 14. SUBSKRYPCJE SĄ NAJWAŻNIEJSZE NA YOUTUBIE

Powszechne jest stwierdzenie, że ilość subów świadczy o sukcesie kanału, o jego zarobkach i popularności. Tak jak okładka nie świadczy o książce, tak ilość subskrypcji nie świadczy o kanale na Youtube 😉 

Youtube (i inne social media, np. Instagram) odchodzą od skupienia się na subach czy followersach, m.in. ze względu na praktyki SUB-ZA-SUB, FOLLOW-FOR-FOLLOW, czy wykupywanie subów. Youtube przestał na to patrzeć, a zaczął skupiać się na utrzymaniu uwagi widzów. Dlaczego? Bo nie oglądasz tylko tego co subujesz. Dlatego Youtube śledzi, ile czasu 🕐 Twoi widzowie spędzają na filmie i to dla niego jest najważniejsze. Suby powoli odchodzą w niepamięć. Nie licząc tego, że można się nimi pochwalić 😉 

O pozostałych 7 mitach przeczytasz tutaj 👉 OBALAM 14 MITÓW O YOUTUBE ❌ cz.1

Leave a Comment