Czy dodawanie #shorts ma sens? Jak działa algorytm Youtube w 2022 roku? Wywiad z twórcą algorytmu: Toddem BEAUPRÉ

Cześć! Zastanawiasz się czy #shorts na Youtube zwiększają zasięgi kanału? A może jesteś ciekawy jak działa algorytm Youtube w 2022 roku? Jeżeli tak, to odpowiedzi na te pytania udzieli Todd Beaupré, który sprawuje pieczę nad działem YouTube zajmującym się algorytmem. Wywiad przeprowadza z Mr Beastem – największym Youtuberem (prawie 100 mln subów!).

Brzmi ciekawie? Chcesz wiedzieć co ma do powiedzenia sam “guru algorytmu”? Sprawdź :)!

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • jak działa algorytm Youtube, 
  • czy shorty zwiększają zasięgi na Youtube,
  • jak ważny jest watchtime na kanale,
  • dlaczego tak istotna jest tzw. “viewer satisfaction” (satysfakcja widza)

i poznasz kilka innych Youtubowych ciekawostek wartych uwagi!

Zapraszam!

Jak działa algorytm Youtube?

Niestety, Todd Beaupré na to pytanie udzielił dość wymijającej odpowiedzi. Podkreślił, że wiele osób pracuje nad analizą zachowań widza oraz analizą kanałów. Wspomniał na co algorytm zwraca największą uwagę. Według Todda watchtime (watchtime to czas jaki widz spędza na danym kanale) jest bardzo ważny, ale algorytm zwraca bardzo dużą uwagę na wspomnianą  “viewer satisfaction”, czyli satysfakcję widza. Co to oznacza? Algorytm analizuje czy widz:

  • nie tylko obejrzy dany film z kanału, ale czy będzie na niego powracał,
  • będzie oglądał nowości na kanale,
  • będzie szukał danego kanału w wyszukiwarce.

Jeżeli algorytm zauważy, że kanał jest na tyle mocny, że widzowie na niego wracają, dzięki czemu spędzają więcej czasu na platformie, to będzie go polecał. 

Jakie były początki i zamysł #shorts na Youtube?

I tutaj odpowiedź jest dość ciekawa i zaskakująca. Todd twierdzi, że… nie mieli konkretnej wizji na to jak shorty powinny działać. Moim zdaniem po prostu chcieli “walczyć” z konkurencją – czyli z krótkimi filmikami na Tik Toku i Instagramie, które nie oszukujmy się – zawojowały Internet. 

Czy shorty mają wpływ na rozwój kanału?

Todd zdradził, że do tej pory algorytm nie “wiązał” shortów z kanałem widza, co ma się rzekomo zmienić. Trwają prace nad tym, aby shorty miały realny wpływ na kanał, czyli zwiększały jego zasięgi, subskrypcje itp. 

Czy shorty nie obniżają tzw. watchtime kanału?

Nie, shorty nie mają negatywnego wpływu na watchtime kanału. Tak jak wspomniałem, Tedd twierdzi, że watchtime jest istotny, ale algorytm większą uwagę skupia na wspomnianej wcześniej satysfakcji klienta. 

Podsumowanie:

👉 Algorytm zwraca szczególną uwagę na to jak często widz powraca na kanał. Ile czasu na nim spędza, czy analizuje nowości i wyszukuje kanał “z palca” w wyszukiwarce.

👉 Do tej pory #shorts nie miały wpływu na wzrost zasięgów na kanale, co ma się jednak zmienić.

👉 Shorty nie mają negatywnego wpływu na watchtime kanału, jednak może się to zmienić po usprawnieniu wpływu shortów. Dlatego warto, aby widz oglądał minimum 80-90% długości shorta.

👉 Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej i jesteś zainteresowany wywiadem kliknij w link https://youtu.be/qM_l7KAoNX0?t=11710 (GODZINNY WYWIAD, W JĘZYKU ANGIELSKIM, BEZ NAPISÓW)

Jeżeli masz problem z angielskim albo nie masz czasu na obejrzenie godzinnego wywiadu zapraszam do obejrzenia mojego filmu 😉👇

Link do kanału MR BEAST -> https://www.youtube.com/c/MrBeast6000

Dodaj komentarz