ZIMNA WOJNA NA YOUTUBE

Czy wiesz, że prowadząc kanały na Youtube toczysz niewidzialną wojnę??

Brzmi trochę przerażająco? Spokojnie, przedstawię Ci kilka TIPÓW, dzięki którym będziesz miał sporą szansę na wygraną.

Wiele razy pytano mnie “Jak osiągnąć sukces na Youtube?” Jak dobre filmy trzeba nagrywać, aby wygrać z konkurencją? 

Większość osób żyje w przekonaniu, że sukces na Youtube gwarantują filmy nagrane najnowszą kamerą, w świetle włoskiego słońca ? i najlepiej w samo południe.

Oczywiście filmy i merytoryka są bardzo ważne. Jeżeli będziesz miał słabej jakości film z kiepskim dźwiękiem nie masz szansy przebicia. 

Jednak skoncentrujmy się na drugiej stronie medalu ?. Drugi czynnik, który ma ogromny wpływ na to czy wrócisz z tarczą, czy na tarczy. Mam na myśli – SEO, które porównam do góry lodowej.

Zobacz sam:

To, co widzą Twoi widzowie na Youtube to: 

? pomysł,

? jakość 

? i merytoryka – czyli wierzchołek góry lodowej i to, czego NIE widzi algorytm Youtube!

Natomiast to, co ją buduje i co potrafi odczytać algorytm to:

? SEO,

? pozycjonowanie

? backlinki

? opisy 

? słowa kluczowe

? oraz tagi

Jeżeli nie zadbasz o trzon góry lodowej, czyli o to, czego nie widać w Twoim filmie, ale co może zbudować prawdziwie pokaźny kanał – masz bardzo małe szanse na osiągniecie sukcesu na Youtube. 

Czy SEO jest darmowe?

I tak i nie. Na pewno potrzebuje Twojego czasu ?. Prawda jest taka, że zrobienie całej “otoczki“ wokół filmu jest dość czasochłonne. 

Możesz promować swój film korzystając z dwóch metod: 

Pierwszą z nich jest CPC, czyli płatne reklamy w Google Ads. Zawsze (bynajmniej na początku działania kanału) dopalam filmy reklamą, aby zauważył to algorytm. Ustalasz określoną kwotę dzienną lub całościową jaką chcesz wykorzystać na reklamy do swojego filmu. Może to być nawet kilka złotych dziennie.

Druga metoda to pozycjonowanie. W skład pozycjonowania zaliczamy:

  • rozbudowany i bogaty w słowa kluczowe opis filmu
  • tagi (korzystanie z darmowych i/lub płatnych narzędzi SEO)
  • założenie bloga, linkowanie filmów i tworzenie do nich unikalnego opisu 
  • backlinki 

Powyższe metody pomogą nam wbić się w algorytm. SEO przyniesie pasywne działanie na naszym kanale – nie jest to chwilowa “akcja” promocyjna. Tylko działania, które z nami pozostaną! 

Pamiętajmy, że Youtube to algorytm, który jest maszyną. Algorytm nie potrafi obejrzeć naszego filmu i stwierdzić, czy jest świetnie nagrany, lub czy przekazana treść jest na miarę złota. Algorytm odczytuje to, co potrafi, czyli to czego nie widać. Dopiero później zwraca uwagę na ilość subów, lajków, czy komentarzy pod Twoim filmem. To wszystko. 

Powiedzenie “Nie oceniaj książki po okładce” w przeciwieństwie do ludzi Youtube wziął sobie do serca. Dlaczego? Ponieważ Youtube zwraca uwagę faktycznie na to co mamy w środku, “na to co niewidoczne dla oczu” 🙂 Może Youtube był Małym Księciem? Kto wie… 😀 

Chciałbym jeszcze odpowiedzieć na pytanie “Czy warto założyć kanał podobny do tego, który już istnieje?”.

Nawet jeżeli istnieje już kanał o danej tematyce, nie oznacza to, że nie możesz założyć podobnego. Zawsze możesz zdziałać więcej przy pomocy odpowiedniego SEO. Nawet jeżeli Twój film nie będzie tak dobry jakościowo lub merytorycznie jak kanał konkurencji, i tak masz szansę na wygraną. Jeżeli tylko zadbasz o to, czego nie widać. 

Sam prowadzę kilka kanałów, o tematyce, w której konkurencja jest bardzo wysoka. Jednak udało mi się osiągnąć sukces i zdobyć swoich widzów. Dlaczego? Bo skupiłem się na algorytmie, chciałem się wbić w jego łaski i w zasadzie mogę stwierdzić, że mi się to udało. 

PODSUMOWUJĄC: 

✅ JAKOŚĆ FILMU JEST WAŻNA, ALE NIE JEST WYZNACZNIKIEM OSIĄGNIĘCIA SUKCESU NA YOUTUBE

✅ JEŻELI CHCESZ, ABY YOUTUBE POZYCJONOWAŁ TWOJE FILMY I CHCESZ OSIĄGNĄĆ SUKCES – SKUP SIĘ NA SEO

✅ MOŻESZ KONKUROWAĆ Z KANAŁAMI, KTÓRE “ZAŁAPAŁY” NAWET JEŻELI NIE JESTEŚ W STANIE DOGONIĆ ICH POD WZGLĘDEM JAKOŚCI I MERYTORYKI. ZAWSZE MOŻESZ NADROBIĆ ODPOWIEDNIM POZYCJONOWANIEM I REKLAMĄ FILMU.

Powodzenia!?

Dodaj komentarz