15 pomysłów na kanał YouTube dla firmy + PRZYKŁADY

Masz firmę i chciałbyś jeszcze bardziej i szybciej trafiać do swoich klientów? Zamierzasz znaleźć i przyciągnąć uwagę nowych odbiorców, którzy zainteresują się Twoimi produktami lub usługami? Dobrym sposobem na promocję jest założenie firmowego kanału na Youtube!?

Podzielę się z Tobą 15 pomysłami na kanał Youtube dla firmy. Zobacz jakie filmy zainteresują odbiorców i sprawią, że o Twojej firmie zrobi się głośno w dobrym tego słowa znaczeniu ??

Na początku musisz zastanowić się do kogo chcesz kierować treści na swoim kanale i jaka ma być tematyka filmów. Musisz dopasować je do profilu swojej firmy. Postaw sobie cel, im lepiej będziesz wiedział czego chcesz, tym większy osiągniesz sukces.

Poznaj 15 pomysłów na kanał YouTube dla firm:

1.Portfolio. Bardzo dogodną formą prezentacji swoich dotychczasowych prac może być właśnie film na YouTube. To ciekawy sposób na prezentację swojego dorobku, dzięki któremu możesz zyskać wielu nowych klientów. Natomiast ci, którzy zastanawiają się czy skorzystać z usług Twojej firmy mogą szybko ocenić, czy są zainteresowani współpracą.

Ten rodzaj filmów szczególnie sprawdzi się, jeśli Twoja firma zajmuje się fotografią, grafiką czy architekturą. Wykonanie portfolio graphic designera w formie filmiku na YouTube to moim zdaniem strzał w dziesiątkę!

2. Historia firmy. Być może to, jak wpadłeś na pomysł założenia swojej firmy i jakie były jej początki będzie super anegdotą, która może spodobać się klientom. Dzięki temu, że Twoi odbiorcy poznają historię założenia firmy, poczują się z nią bardziej związani. 

Historia kancelarii podana w przystępnej formie może sprawić, że klienci łatwiej i szybciej zaufają adwokatom, bo wiedzą o nich coś więcej niż tylko to, jakie sukcesy osiągnęli.

3. Życie firmy. Twoi klienci na pewno wiedzą czym się zajmujesz, jednak ludzi ciekawi, jak wygląda życie firmy od środka. Kto co robi, w jaki sposób tworzone są produkty. Sami często pytacie mnie, ile osób ze mną pracuje, kto jest za co odpowiedzialny, etc.

Klientów interesują smaczki, które na co dzień są ukryte. Dużym powodzeniem cieszą się filmy, w których widzimy przeciętny dzień pracownika lub właściciela czy obserwujemy cały proces produkcji jakiegoś towaru. 

Film, który opowiada o tym, jak powstają i jak działają paczkomaty firmy InPost jest wypełniony ciekawostkami. Przyciąga uwagę i wyjaśnia fenomen polskiej firmy, która podbija świat. 

4. Kolejnym dobrym pomysłem na kanał dla firmy są poradniki. Jeśli firma specjalizuje się w jakiejś usłudze, warto przekazać wiedzę większej publiczności. Wszelkie instruktaże są również bardzo popularne na YouTube, internauci często ich szukają. Ile razy sam szukałeś jak wymienić tusz w drukarce, worek w odkurzaczu, czy wycieraczki w samochodzie? No właśnie. Najlepiej byłoby jednak, żebyśmy ekspercką wiedzę czerpali od profesjonalistów, prawda?:)

Na Youtube znajdziesz mnóstwo filmików z poradnikami. Żeby się przebić, trzeba znaleźć swoją niszę i kierować treści do konkretnych odbiorców. Tak działamy w mojej firmie Noble Lashes, zajmującej się produktami do przedłużania rzęs. Filmik instruktażowy pt. “Jak szybko zrobić płatki do przedłużania rzęs z taśmy piankowej?” nie będzie trafiał do wszystkich, a jedynie do zainteresowanych osób z branży, którzy są naszymi klientami i bardzo dobrze przełoży się na sprzedaż taśm. 

5. Wywiady/podcasty. Wszelkie rozmowy na temat branży, produktów, marki mogą zainteresować odbiorcę. Do wywiadu warto zaprosić eksperta, kontrahenta, partnera, a nawet pracownika. Jeśli temat będzie ciekawy, rozmowa może być bardzo interesująca dla widzów. 

Wywiad z ekspertem to nie tylko dostarczenie widzom profesjonalnych treści, ale też pokazanie im, że firma rozwija się, uczy i nawiązuje kontakty z ludźmi, którzy posiadają dużą wiedzę.

6. Prezentacja produktów. Prezentacja produktów z dokładnym opisem, ale także obiektywną opinią, może upewnić klienta w wyborze Twojego towaru.

Pamiętaj, że prezentacja produktu nie musi być suchym opisem towaru, ale można zamknąć ją w ciekawej formie, dodatkowo przyciągając tym odbiorców, którzy z pewnością docenią Twoją kreatywność.

7. Testy produktów. Można tutaj pokazać, w jaki sposób używać dany produkt oraz jak zachowuje się on podczas użytkowania. Warto zaprosić do tego zadania kogoś obiektywnego, poprosić o współpracę osobę, która jest w danej branży autorytetem i wyrazi swoją opinię na temat danego artykułu. 

Popularne są także challange, czyli wystawianie produktu na trudne warunki i sprawdzanie, czy przetrwa. Jest to niezwykle przyciągająca forma! W poniższym filmiku możecie zobaczyć np. jak Kossakowski rzuca laptopem firmy Lenovo w… śnieg. Przetrwa? Sprawdź 🙂


8. Transmisje live, Q&A. Wszyscy wiemy jak ważne jest budowanie relacji z klientem. Bardzo dobrze można wykorzystać do tego YouTube. Za pomocą transmisji live możesz być bliżej odbiorców, porozmawiać z nimi. W ich oczach staniesz się wtedy bardziej “ludzki” i będą lepiej odbierać Twoją firmę. Super narzędziem jest też Q&A. 

Odpowiadanie na najbardziej nurtujące pytania widzów pomoże Ci zbudować z nimi jeszcze trwalszą relację. Możesz także dzięki temu zbudować w ich oczach wizerunek eksperta. 

Tak, jeżeli śledzisz mój kanał Przebiznes, to dobrze wiesz, że Q&A pojawiają się dość regularnie ? Czy to pomogło mi zbudować wizerunek eksperta? Odpowiedź sobie sam!?

9. Reklama na YouTube. Firmowy kanał na YouTube to przede wszystkim miejsce, gdzie możesz promować swoje produkty czy usługi. Dobrym, starym sposobem marketingowym jest klasyczna reklama. Pomysłowy scenariusz może zdziałać cuda i sprawić, że o firmie może stać się głośno. 

Chyba nie trzeba Wam przedstawiać mistrzów reklamy – Ikea za pomocą krótkich filmików zawsze przyciąga do siebie miliony klientów. Myślę, że to wzór dla każdej mniejszej firmy, która chce osiągnąć sukces. 

10. Firmowe aktualności. Nowe produkty, rebranding, zmiany siedziby czy zmiany kadrowe mogą być ciekawymi informacjami dla stałych klientów. Pokazanie przyczyn zmian i uzasadnienie ich może być ważnym elementem komunikacji z klientami, ale także z kontrahentami i partnerami. Dobrym pomysłem jest także aktualizowanie swojej oferty za pomocą filmów na YouTube.

Wszelkie nowości z oferty firmowej zaprezentowane w formie filmu będą na pewno lepiej odbierane niż przestarzała forma druku. Pamiętajmy, aby iść z duchem czasu :)⏰

11. Inspiracje. Bardzo wiele osób szuka w internecie pomysłów i inspiracji. Ludzie szukają koncepcji na urządzenie mieszkania, pomysłu na ugotowanie obiadu czy będąc na czasie – na sernik wielkanocny. Możesz dobrze to wykorzystać, prezentując na swoim firmowym kanale inspiracje, w których użyjesz swoich produktów. Możesz pokazać, jak ugotować zupę z przyprawami Twojej firmy albo jak zaprojektować taras, wykorzystując do tego meble, które produkujesz.

Dużą popularnością cieszą się filmy z hasztagiem #diy, ludzie chętnie wykorzystują swoje umiejętności manualne, żeby zrobić coś twórczego. To duże pole do popisu dla tych firm, które oferują półprodukty, z których w warunkach domowych może powstać gotowy produkt.

12. Ciekawostki z branży. Ciekawostki i nowinki technologiczne to coś, co widzowie kochają. Dobrym sposobem na zatrzymanie ich przy sobie, jest regularne publikowanie ciekawych informacji. Warto śledzić je na bieżąco i wykorzystywać na swoim firmowym kanale. 

Do prezentowania nowinek możesz zaprosić także jakiegoś ciekawego gościa, który przedstawi trochę inne spojrzenie na temat i dodatkowo zaciekawi odbiorców.

13. Relacja z wydarzeń firmowych, targów, konferencji. Cokolwiek nowego i ciekawego zadziało się w życiu Twojej firmy – warto to udokumentować. Nie tylko będzie to bardzo fajne wspomnienie za kilka lat, ale także kolejny sposób na przedstawienie firmy i pracowników w naturalny sposób.

Relacje z targów czy konferencji to także dobry sposób na pokazanie klientom, że wciąż się rozwijasz i jesteś na bieżąco z tym, co dzieje się w branży. 

14. Życzenia świąteczne. Przekazując klientom życzenia świąteczne pokazujesz im, że Ci na nich zależy. To kolejny sposób na budowanie relacji pomiędzy firmą a odbiorcą. 

Warto zadbać o to, żeby nie były to suche, smutne i mało wyraziste przemowy. Życzenia przekazane w nietypowej czy zabawnej formie mogą sprawić przyjemność odbiorcom i sprawić, że zapamiętają Twój film na dłużej. To takie “małe rzeczy”, które mogą stworzyć wielki efekt.

15. Referencje klientów. Na firmowym kanale na YouTube możesz pochwalić się także opiniami Twoich klientów. Poproś kilku z nich, by nagrali kilka słów o tym, dlaczego wybierają właśnie tę firmę. 

Taki film to bardzo naturalna reklama, słowa zadowolonych, stałych klientów wzbudzą zaufanie w tych nowych, którzy dopiero mogą zacząć z Tobą współpracę. 

Mam nadzieję, że moje 15 pomysłów na firmowy content Ci się spodobały i jesteś już gotowy na podbój YouTube 🙂 Powodzenia!?

Dodaj komentarz